“De politie kreeg donderdag om 16.00 uur een melding dat er in de Abdijstraat in Antwerpen een man zwalpend rondliep met een handbijl in de hand”, zegt het parket.
“Voor de politie ter plaatse was, hadden omstanders hem al tegen de grond gewerkt en kon hij opgepakt worden. Wat zijn bedoeling was met de bijl, is niet duidelijk.” De man is nog niet verhoord, maar werd wel medisch onderzocht. Meer info heeft het parket voorlopig niet.
Op beelden van het incident die circuleren, is duidelijk te zien hoe de man zwalpend door de Antwerpse winkelstraat loopt. In de ene hand heeft hij dus de handbijl, in de andere hand houdt hij een blikje vast. Het lijkt erop dat de man onder invloed van alcohol was.