Einde van de polemiek rond Jeremy Doku .
De afgelopen dagen zorgde het nieuws van zijn nakende vaderschap voor heel wat meningen in binnen- en buitenland. Was het wel verstandig om een WK te verlaten om de geboorte bij te wonen? Iedereen leek er z’n zegje over te willen doen.
De Rode Duivel kreeg ondertussen ook nog af te rekenen met ziekte, waardoor hij de match tegen Iran met zekerheid miste. Een geluk bij een ongeluk? Het zou zomaar kunnen.
Want Doku kreeg vlak voor de wedstrijd te horen dat de bevalling niet lang meer op zich zou laten wachten. Met goedkeuring van de medische staf bij de Belgen is hij naar Londen gevlogen “om bij zijn vrouw Shireen te zijn op dit unieke moment”.
Het gezin geniet nu van de komst van de jongste Doku, die Praise heet.
“De bondsdokter liet weten dat alles goed verlopen is”, geeft onze reporter Tess Elst een update. “Hij zei ook dat Doku zijn antibiotica wel degelijk voor zijn luchtweginfectie nam. Dus die ziekte was geen smoesje, omdat hij al vertrokken was.”
Daarna gaat de focus weer naar het WK: “Jeremy zal op dinsdagavond opnieuw bij de groep aansluiten om de match tegen Nieuw-Zeeland voor te bereiden”, klinkt het bij de voetbalbond.